Prevederile legislatiei românești :
Consumatorul are un termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului pentru a trimite o notificare scrisă comerciantului că renunța la comandă, fără penalităti și fără invocarea unui motiv, valabil doar pentru Rame de Ochelari si/sau Ochelari de Soare (conform Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 vezi mai multe detalii aici)
Pentru comenzile de Rame de Ochelari si/sau Ochelari de Soare, Clientul poate returna conform O.U.G. 130/2000. Acestea se pot returna, în ambalajul original și în aceeasi stare în care au fost recepționate, în termen de  14 zile calendaristice de la primire fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala cumpărătorului, folosind același serviciu de transport cu care s-a făcut expedierea..
Comenzile complete ochelari de vedere (rama+lentile) nu se pot returna conform OU nr. 34/2014, art. 16, lit. C. Acestea sunt considerate produse finite personalizate conform specificatiilor clientului. (vezi mai multe detalii aici)
Clientul îșî asumă răspunderea asupra corectitudinii datelor găsite pe rețetă și confirmă faptul că datele introduse în rețetă sunt corecte și nu sunt mai vechi de 1 AN
În cazul returnării unui produs în termenul legal de 14 zile lucrătoare, valabil doar pentru Rame de Ochelari si/sau Ochelari de Soare, puteți opta pentru returnarea banilor sau schimbarea cu un alt produs. Dacă produsul este mai scump se achită catre www.ottica.rodiferența de preț. Produsul nou va fi livrat doar dupa ce clientul/utilizatorul va returna produsul cumpărat inițial.
www.ottica.ro va înapoia contravaloarea comenzii în cel mult 30 de zile de la data primirii returului. Suma înapoiată cat și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport decât în cazul producerii unor daune la transport (distrugerea parțial/totala a coletului). În acest caz, cumpărătorul trebuie să refuze primirea coletului și să ia legătura urgent cu Furnizorul. În cazul acceptării coletului, se considera ca acesta a fost primit în bune condiții, dauna producându-se ulterior, din greșeala cumpărătorului, iar acesta nu poate fi returnat.  Produsul se va returna in ambalajul inițial, cu factura originală și certificatul de garanție.
Livrarea unui produs altul decât cel solicitat trebuie anunțată imediat, iar clientul va refuza recepția. Consumatorul poate solicita rambursarea integrală a contravalorii produsului sau înlocuirea acestuia cu altul la fel sau nu. În cazul în care se dorește înlocuirea produsului cu altul de o valoare mai mare consumatorul trebuie să plătească diferența de valoare. În acest caz costurile de retur si de transport al produsului înlocuitor vor fi suportate în totalitate de magazinul www.ottica.ro. După finalizarea cererii de retur, și aprobarea acestuia, veți primi un email cu datele de livrare. Pentru restituirea banilor vă rugăm să ne trimiteți pe adresa comenzi@ochelaridirect.rocodul IBAN și numele titularului contului în care doriți să vă returnam banii. În cazul plații online banii vor fi returnați în contul din care s-a facut plata.
GARANTIA PRODUSELOR
www.ottica.ro, în calitate de vânzator/producator de ochelari de vedere la comanda, acorda o garantie de 24 de luni pentru produsele vândute prin intermediul magazinului www.ottica.ro . Această garanție se acordă de la data livrării produsului către cumparator/utilizator, în condițiile respectării instrucțiunilor de utilizare descrise mai jos :
Condiții de acordare a garanției :
Garanția acordată se referă strict la produsul achiziţionat.
Perioada de garanție începe de la data livrării produsului de către curier. Cumpărătorului i se garantează că produsul va fi reparat gratuit, în cazul defectării acestuia în condiţiile normale de utilizare pe durata perioadei de garanţie. Înlocuirea produsului se va face numai atunci când repararea nu este posibilă. Orice reparare sau înlocuire va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord între www.ottica.ro și cumpărător conform legii 449/2003, în termen de maxim 15 zile calendaristice.
La solicitarea acordării garanţiei, cumpărătorul este obligat ca, împreună cu produsul defect, să trimită o copie a facturii și certificatului de garanție primite în colet împreună cu ochelarii.
www.ottica.ro  înregistrează defecţiunile ce fac obiectul garanţiei în anexa de la certificatul de garanţie. Produsele sau părţile defecte, înlocuite în garanţie, trec în patrimoniul www.ottica.ro .
Nu face obiectul prezentei garanţii prescripţia optometrică prezentată de purtător, pe baza căreia a fost livrat produsul, www.ottica.ronefiind în niciun fel răspunzătoare pentru corectitudinea datelor înscrise în prescripţia optometrică oferită în orice alt loc cu excepția magazinelor noastre fizice.
Deasemenea, nu mai fac obiectul prezentei garanții lentilele si alte produse oferite de către www.ottica.ro cu titlu GRATUIT în urma diferitelor Promoții și Oferte practicate pe site.
Situații în care acordarea garanției este anulată :
– utilizatorul nu prezintă documentele doveditoare plații, factură, comandă
– intervenţii sau reparaţii executate asupra produsului de către firme și persoane, altele decât personalul calificat al www.ottica.ro sau al magazinelor noastre fizice
– datele și modelul de pe produs nu corespund cu datele de pe certificatul de garantie și factură
– schimbarea stării originale a produsului prin forțe mecanice sau de altă natură.
Următoarele defecte nu sunt acoperite de garanție :
– defecte generate de zgârieturi, deformări, fisuri, distrugeri parţiale sau totale in urma aplicarii unor forte mecanice;
– defecte generate de nerespectarea de către cumpărător/utilizator a condiţiilor de manipulare, transport, păstrare și utilizarea produsului prevăzute în instrucţiunile de utilizare ce însoţesc produsul si enumerate mai jos;
– defecte de orice fel ale produsului datorate incendiilor, accidentelor, loviturilor, vibraţiilor.
INSTRUCȚIUNI DE UTILIZARE A OCHELARILOR DE VEDERE/SOARE :
– Ochelarii nu sunt destinaţi pentru a fi utilizaţi în condiţii extreme care ar putea duce la deterioarea lor (zgâriere, rupere, îndoire, sfărâmare, topire) şi care ar putea pune în pericol integritatea sau sănătatea utilizatorului; privirea directă a soarelui sau a surselor de lumină excesivă, lucrul în zone în care există substanţe chimice agresive, etc.
– Durata medie de utilizare a produsului: 24 luni.
– Ochelarii se asează cu brațele pliate și niciodată cu fața convexă a lentilelor în jos.
– Este de preferat sa îi asezati în toc.
– Nu lasați niciodată ochelarii expuși unor surse de caldură.(bordul autoturismului, abur,etc.)
– Nu purtati ochelarii pe cap.
– In caz de alergii folosiți numai rame antialergice.
– Nu va așezați pe ochelari și nu bruscați ramele.
– Spalati lentilele zilnic sub jet de apă folosind doar apa rece si sapun lichid.
– Pentru ștergerea lentilelor de plastic, vă recomandăm să utilizați doar laveta de microfibră. Nu folosiți niciodată servețele umede sau uscate, piele de caprioara sau hârtie, pentru ca toate acestea nu fac altceva decât să deterioareze (zgârie) suprafețele lentilelor din plastic.
– Pentru ștergerea lentilelor de sticlă, vă recomandăm să-i stergeti cu șervețele umede sau orice altceva care nu este abraziv.
– Nu folosiți la curățarea ochelarilor sau lentilelor detergenți, alcool, acetonă sau alte substanțe agresive similare.
– În timpul operatiunii de curațare, vă recomandăm să susțineți ochelarii cu fermitate de puntea nazală.
– Nu utilizați niciodata produse chimice (solventi organici sau detergenți de orice fel) pentru a menține proprietățile optice și mecanice ale lentilei.
– Scoateti întodeauna ochelarii de la ochi cu ambele maini.
– Ramele metalice nu se recomandă a fi purtate în medii cu aciditate ridicată.